Saturday, September 25, 2010

Singapore pentru mine ( continuare )




1.0 Malaesia

Am inceput un nou post doar din cauza ca imi este usor pentru a uploada poze fara sa stau sa pierd prea mult timp pentru a le aranja,pentru cei ce incep sa citeasca cu postul asta please cititi inceputul pentru a nu va pierde...thx.
Ok sunt ajuns la ziua a 5 a seara la ora 11.30 cand am luat un bus fist class pana in Kuala Lumpur plecand din Singapore,un trip de vreo 4 ore jumatate. Dupa vreo ora de mers ne oprim sa trecem granita pentru a intra in Malaesia. Totul a decurs snur am fost foarte impresionat de marimea cladirii pe unde treceai granita in Malaesia ,se vede ca au un flow mare de persoane pentru ca semana cu intrarea in un aeroport.Inca 3 ore jumate de calatorit si ajungem in Kuala Lumpur capitala Malaesiei. Deja stiam cam la ce sa ma astept de la aceasta tara ca fiind o tara extrem de frumoasa ,cu o diversitate culturala impresionanta si un relief superb care imbina plaje cu nisipuri fine si munti cu o vegetatie tipic ecuatorului. Ajungem pe la ora 5 in autogara centrala din K.L si de aici am fost luati de fratele lui Peter si ne-am indreptat spre locuinta lor. Abia cand am ajuns in Malaesia am experimentat deadevaratelea o tara asiatica suta la suta ,din cauza ca Singapore fiind un oras super dezvoltat nu prea ai cum sa vezi micile dtalii care tzi-ar sugera cum persoanele traiesc deadevaratelea. Din primul instant cand am pasit in apartamentul parintilor lui Peter pot sa zic ca am pasit pentru prima data intr-o casa ce apartine de asia. Direct in fata mea statea un mic altar ,daca se poate chema asa, care i-l reprezinta pe Budha insa modul in care erau aranjate ornamentele era fascinant iar pentru noi cei din europa unde Iisus Hristos in vorbele unui comic englez "Is big" vazand o casa fara semnul crucifixului pe perete e ceva nou.Fiind foarte dimineata cand am ajuns noi inca nu avusem timp sa-i cunosc pe parintii si ceilalti membrii ai famiiliei lui Peter ,ne-am retras in fosta lui camera si am pus capul pe perna fiindca a doua zi vroiam sa mergem sa exploram orasul.
Cand ne trezim spre dimineata luam masina lui Peter ,o masina numita Proton fabricata de compania nationala a Malaesiei ,un fel de dacia . Masina arata asa de bine stilizata chiar daca era o masina mica incat putea concura si invinge cu mult cu toyota yaris a japonezilor. Ei ,abia acum ,cand m-am urcat in masina si am luat-o din drum am putut sa vad acele faimoase aglomeratii unde oameni cu tot soiul de motociclete se strecoara prin traficul care este alcatuit din masini mici in procent de 90 la suta. Vezi mult crom pe strazile lor ,vezi multe masini tunate ,in general masini micute insa ceea ce e mai important ,vezi tunning-ul la el acasa.
De cand mi-am planificat trip-ul am zis ca vreau sa ajung in Malaesia sa vad una dintre minunatiile tehnologiei si arhitecturii din ziua de azi, Turnurile Petronas ,mandria Malaesiei. Am avut oportunitatea sa vad aceasta constructie live dupa ce vazusem cu ceva timp in urma documentarul care vorbea de cum au fost construite , e asa de fenomental sa ai parte de asa ceva...e ca si cum l-as vedea pe Robert de Niro in persoana dupa toate filmele pe care i le-am vizionat.
Parcurgand centura orasului capitala care tin sa mentionez ca e pe 3 sau 4 benzi pe sens vad din departare cum se inalta aceste turnuri gemene ale asiei. Stiam de mult de forma lor de stea si de tot conceptul cu care au fost concepute pentru a reprezenta religia si mai ales asia in toata splendoarea ei insa nu poti descrie ce ai in minte atunci cand vezi aceste imagini in fata ochilor ,le vezi in departare si inca nu realizezi ca in 20 de minute vei fi acolo...
Ajungem langa turnuri si parcam masina in parcarea subterana care era absolut colosala ,nu am putut sa imi dau seama cat de mare era, insa tot ce am putut sa vad era ca aveau coloanele numerotare ceva de genul E 16 ca sa iti dai seama unde ai lasat masina. Pentru a sublinia cam cat de mare era aceasta parcare subterana zic si faptul ca aveau un car wash rezonabil in interiorul acesteia.
Urcam ,de fapt suntem urcati ,pe scarile rulante in interiorul Turnului 1 si iesim direct in Mall-ul acestuia ,o grotesca viziune asupra a ceea ce inseamna comertul...jos la parter am vazut cea mai gigantica reprezentanta Giorgio Armani pe care am vazut-o in viata mea ,aveau modele care erau plasate la fiecare 2 metri ,tipi care dadeau cu parfum in aer de parca totul era gratis ,aveau o promotie de genul ca daca cumparai o sticla de 400ml sau ceva de genu iti faceau acolo pe loc un catalog foto si intrai in nush ce tombola...o atmosfera de nedescris...Iesim afara din Turnul 1 si dau in o piata cu o fantana arteziana care se lungeste pe o distanta de vreo 200 de metri.
Inainte sa fac mai mult de 30 de metri de la intrarea in turnuri ma uit in sus....prima impresie e asta....Tu cand te uiti in sus ai un anumit unghi pana la care te poti da pe spate pentru a ajunge cu privirea ceva innalt ,ei pentru a putea ajunge sa vezi turnurile trebuie sa atingi cel mai dureros unghi al coloanei tale vertebrale si sa tot continuii pana cand auzi cum ceva trosneste. Turnurile au o inaltime impresionanta iar atunci cand vezi o constructie atat de frumoasa dai pe spate de-adevaratelea. Turnurile sunt construite din Otel si sticla si practic totul luceste ,e ca o caroserie a unei masini Aston Martin care nu a fost vopsita. Practic piata care se intinde pe o lungime de vreo 400 de metri sau chiar jumatate de km este insuficienta pentru ca tu sa poti prinde turnurile in o poza fara sa te chinui un pic.
In timp ce faceam poze la cladire ,niste localnici de gasca vroiau sa faca poze cu mine si peter ,inca nu am inteles de ce pentru ca nici eu nici peter si nici ei nu pareau gay insa cand i-am intrebat de ce vor poze cu noi ne-au raspuns ca parem niste super staruri....se vede ca nu numai in poporul roman exista mari nebuni,insa ce-i drept e ca ne-am distrat cu baietzashii. Luam Masina si ne indreptam spre un turn de observatie care era in apropierea Petronas Towers.
Lasam masina intr-o parcare langa obiectiv ,cam asa e in lumea civilizata...si ma indrept spre acest pai cu un ozn in cap...la cat de plapand parea mi-a fost un pic frica de idee mea de a urca sus pentru ca turnul are o innaltime impresionanta de 421 de metri si e pe al treilea loc ca inaltime in lume ,cel mai inalt fiind in Canada la Toronto. Stau la o coada de vreo 10 minute ,iau un bilet si ma indrept spre interiorul turnului care pe cat ma apropiam mai mult parea mai mare si mai mare.Intru in liftul turnului indrumat de personalul care este plasat acolo din 5 in 5 metri si pentru 20 de secunde incep sa inghit in gol din cauza rapiditatii cu care urca liftul.
Ajuns in palaria turnului gasesc o multime de oameni care dau inconjurul pentru a avea o vedere de 360 de grade a capitalei.
Primul lucru pe care-l fac apropindu-ma de geam este sa caut cu vederea turnurile gemene iar apoi sa o iau incet incet la pas si sa observ panoramica de sus dar si lumea care era pe langa mine.






Observ de la inaltimea aceasta ca sunt peste absolut orice cladire iar tot ce privesti este intotdeauna de sus in jos. Cladiri de diverse forme care mai de care mai felurite ,cladiri de locuinte cu piscina la ultimul etaj,o gramada de locuri de parcare pentru fiecare strada sau cladire mai importanta ,multe multe constructii in decurs insa ce am observat era ca exista un pic de "aer" intre cladirile construite ,nu sunt practic lipite una de alta...In interiorul incaperii exista tot felul de binocluri care te pot duce sa vezi cat mai departe posibil sau sa observi cum oamenii isi fac activitatile jos la "parter" .
Coboram din turn si dam o tura prin un satuc traditional tip mallay iar apoi Peter decide sa ma duca sa incerc ceva mancaruri traditionale gatite din pui si orez.

Bine hraniti o luam din loc si trecem pe lannga piata centrala care a fost fondata in 1888 iar apoi ne oprim la un popas pentru a face cateva poze la o constructie deadevaratelea magnifica ,Palatul Sultanului.

No comments:

Post a Comment